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Mon compte / Connexion / Problèmes de mot de passe

Les frais d’expédition sont automatiquement calculés avant l’envoi de vos informations de paiement.  Il vous suffit d’ajouter des articles à votre panier et de passer à la page de paiement où vous seront proposés des choix de modes d’expédition et leurs prix.

1) Cliquez sur le lien s’inscrire en haut à droite de notre site.

2) Remplissez le formulaire et cliquez sur “Créer un compte”.

3) Nous vous enverrons un courriel contenant un lien sur lequel il vous faudra cliquer pour terminer la procédure d’inscription.

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Cliquez sur le lien Connexion en haut à droite de notre site. Sous la boîte de connexion, vous verrez un lien indiquant “Mot de passe oublié ?

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Si vous avez toujours des problèmes, n’hésitez pas à nous contacter.

Si vous pensez avoir reçu le mauvais produit, veuillez contacter le service à la clientèle au 1-888-785-7883 poste 1 dans les 72 heures suivant la réception du produit.

Statut de la commande

Cliquez sur le lien “Mon compte” en haut à droite de notre site pour suivre le statut de votre commande. Assurez-vous que tous les articles de votre commande ont déjà été expédiés. Si votre commande affiche vos numéros de suivi de colis, vérifiez auprès de l’expéditeur que vos colis ont bien été livrés. Si le statut de chacun de vos colis est “livré”, veuillez contacter le service à la clientèle au 1-888-785-7883, poste 1, pour obtenir de l’aide.

Guide de l'acheteur

Garanties

Category: Garanties

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Informations sur l'expédition

Veuillez vérifier dans les 24 heures suivant la confirmation de la livraison par le transporteur, l’exactitude de votre commande. Nous nous efforçons de faire en sorte que chaque envoi soit exact. En cas de divergence entre le produit reçu et le bordereau d’expédition, veuillez contacter le service clientèle au numéro F1.888.785.7883, poste 1. Une fois la vérification effectuée, veuillez retirer immédiatement le produit du réservoir d’expédition.

Vous trouverez, jointe à vos documents, une étiquette de retour. L’étiquette de retour fait partie de notre processus de retour des réservoirs expéditions. Veuillez placer l’étiquette de retour directement sur l’étiquette d’expédition originale ou retirer l’étiquette d’expédition originale de l’extérieur de la coque du réservoir. Fixez le couvercle de l’expéditeur avec un serre-tout en plastique.

La dernière étape consiste à s’assurer que le réservoir d’expédition est renvoyé à ABS Canada. Veuillez choisir l’une des options énumérées ci-dessous.

1. Appelez le service à la clientèle d’ABS : 1.888.785.7883, poste 1.

2. Prenez des dispositions pour un ramassage en appelant Purolator – 1.888.7447.123 (1.888.SHIP.123). Suivez les instructions.

3. Déposez le réservoir d’expédition à un centre de retour désigné par Purolator. Pour trouver un emplacement près de chez vous, veuillez visiter le site http://www.purolator.com et faire la rubrique TROUVER LE CENTRE D’EXPÉDITION.

4. Remettez-le à un conducteur de Purolator. Assurez-vous de discuter avec le conducteur d’une zone désignée pour les retours et pour les ramassages afin d’éviter toute confusion.

Des frais non remboursables de 50,00 $ seront facturés pour tous les réservoirs d’expédition non retournés dans les 30 jours suivant la livraison. Les réservoir d’expédition qui ne sont pas retournés dans les 60 jours suivant la livraison se verront facturer des frais supplémentaires de 1000 $.

Si vous éprouvez des difficultés ou si vous avez des questions, veuillez contacter le service clientèle au 1.888.785.7883, poste 1, et nous serons heureux de vous aider.

Soutien additionnel

Veuillez appeler le service clientèle au 1-888-785-7883, poste 1.

Buyer's Guide

Category: Buyer's Guide

We recommend discussing your goals and management style with an ABS artificial insemination specialist to ensure the best solution can be implemented. In addition, we suggest following our handling procedures and protocols, as outlined in the following guide.

Category: Buyer's Guide

There are several ways you can find products on our store.

1. Type in the Name, Stud Code or Registration number of the bull you’re looking for. 

A match for what you have typed will be returned which will indicate the type of product and breed as well

Click the row if it matches what you want, or click the red Search button to show the full list of products that match your search

2. Use the menu. Products are grouped by category and then, where appropriate, breed.

3. If you are still not finding what you need – please contact us at 1-888-785-7883 ext. 1 and we will do our best to help you find what you are looking for.

Category: Buyer's Guide

To navigate this website, simply click on a category you might be interested in. Categories are located on the top, left & bottom of our website. QUICK TIP: Place your mouse cursor over anything you think could be a clickable link. You’ll notice that anytime you scroll over something that is a link, your mouse cursor will become a “hand”. Whereas scrolling over anything that is NOT a link will leave your cursor as an “arrow”. You may also type a keyword into the SEARCH box to quickly find a specific product. If you have any trouble locating a product, feel free to contact customer service for assistance.

Category: Buyer's Guide

A unit of semen brings no real value to a dairy farmer unless it results in a cow getting pregnant with a female calf. A healthy heifer needs to be born and only then can genetic progress be seen. That’s where the value is found.

At a time when efficiency is crucial on dairy farms, producers need to reduce their variables. Creating pregnancies with conventional semen is like flipping a coin – the odds of getting a male or female calf are generally the same.

Using Sexcel, customers have the power to decide with, as much precision as biology and technology currently allows, which part of the herd will pass on their genetics and make replacement heifers for the next generation.

Sexcel provides a high probability of success. Observations using ABS Global’s Real World Data® (RWD™) index demonstrated that Sexcel achieves a 90% relative conception rate to conventional semen.*Results vary according to management, environment and animal.

Sexcel Sexed Genetics is available for: Holstein, Jersey, and Norwegian Red.

Category: Buyer's Guide

Pricing and Billing

Your credit card will be charged within 24 hours from the time your item(s) have shipped.

Shipping Information

Please verify within 24 hours of carrier confirmed delivery, the accuracy of your order. We strive to make every shipment accurate. In the unforeseen circumstance that there is a discrepancy with the product received and the packing slip, please contact Customer Service at 1.888.785.7883 ext. 1. Once verified, please immediately remove the product from the shipper.

Attached to your paperwork, you will find a return label. The return label is a part of our process for returning shippers. Please place the return label directly over the shipping label or remove the original shipping label from the outside of the shipper shell. Secure the lid on the shipper with a plastic zip-tie.

The final step will ensure the shipper is returned to ABS Canada, please choose one of the options listed below.

  1. Call ABS Customer Service- 1.888.785.7883 ext. 1
  2. Arrange for a pick up by calling Purolator – 1.888.7447.123 (1.888.SHIP.123). Follow the prompts.
  3. Drop the shipper off at a Purolator designated return location. To find a location near you please visit http://www.purolator.com and go to FIND SHIPPING CENTRE
  4. Give it to a Purolator driver, be sure to discuss with the driver a designated area of returns and for pick-ups to avoid confusion.

A non-refundable fee of $50.00 will be charged for all shippers not returned within 30 days of shipment. Shippers not returned within 60 days from time of shipment will be charged an additional $1000.00 fee.

If you encounter any obstacles or have questions please contact Customer Service at 1.888.785.7883 ext 1 and we will be happy to assist you.

International Shipping

We do not currently offer shipping outside of Canada for this Store

Order Status

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Category: Order Status

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My Account / Login / Password Issues

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